2016年5月29日星期日

我的口述史――從打機說起

我的口述史――從打機說起


這是一份功課。本來我想寫書桌的口述史,但想着想着書桌,想着想着過去。我想起自己打機的事更多,愈想愈多,而且愈想愈懷念。我怕自己不記下來,就會忘記,或者不再想起,所以藉着功課迫自己寫下來。這樣一來,每年總有好幾天會重讀網誌的自己,就會讀到,就會記起來,好好重新懷念一遍。反正這份功課好像有交就能合格。我就把這當成一個自我紀錄,當成關於自己的歷史。


我的口述史――從打機說起

自從被歸類為一個御宅族,同ACGN扯上關係,我一直覺得自己係G方面涉獵最少,但諗返起細個果時,好似打機先係最多,係最大嘅娛樂。

細個,仲係細路果陣,我記得我有玩過PS1GameBoy。邊個先邊個後我就唔記得啦。


咁講GameBoy先。我記得玩嘅遊戲都係彩色嘅。有玩過日本戰隊、蜘蛛俠、狼人、寵物小精靈,其他唔知係唔記得定無勒。啲Game玩咩都唔得。反而淨係記得寵物小精靈,當然有部份原因係不斷翻炒,其餘係記得細個果陣唔知佢玩咩,一來係言語不通,二來根本唔想睇字,三來行來行去唔係好知要做咩,唔知要行去邊先過關同有怪打。之後電視有播寵物小精靈卡通,我都唔係好鍾意,就無特別去玩返。

有一件事,有GameBoy係其中,唔知點解幾深刻。件事發生係醫院嘅。果陣去醫院探病,去到醫院悶,或者親戚驚我悶,我就攞咗部GameBoy黎玩。應該醫院有規矩唔比打機掛,探病嘅親戚就叫我「哩埋」去窗邊用窗簾掩護住咁打機。但都係比護士發現咗,親戚就同護士解釋細路仔係醫院悶,比佢打下機啦,之後就無嘢啦。

GameBoy之何去何從呢?我記得部機係大個啲之後比咗大我幾歲係珠海嘅表哥。

我記得部機係白色半透明嘅。然後可能係比漏咗表哥,我係屋企仲搵到嘅隻廿二合一嘅GameBoy帶。


我部GameBoy嘅示意圖 (來源



屋企仲搵到嘅隻廿二合一嘅GameBoy




跟住就講PS1。我好記得我係喺珠海玩嘅。一開始我記錯以為部機係我地嘅,我都隱約覺得怪怪地,因為我記得幼稚園第二年就喺珠海落咗黎香港。幼稚園邊好似而家啲細路識打機㗎。後來講返起,阿媽先話返我知,原來部PS1係住係姨丈嘅。大概係我小學果時放假時常返珠海果時玩嘅。




PS1嘅示意圖 (來源

記得嘅PS1 game唔算好多。



吞食天下(上網找資料才知道自己玩的是2,完全記不起來啊。另外,後來我發現我記錯/一直都叫錯名,不過呢個錯嘅稱呼係呢篇文就唔改啦。係吞食天地啊。係最記得嘅,原因係阿爸成日講起。佢成日講起係因為嘅係得佢打得爆嘅game,我打唔爆。我同表哥一齊二人合作都過唔到。我兩個表哥合作都過唔到。阿爸同表合作都過唔到。我同阿爸合作都過唔到。近乎試齊所有組合都係過唔到。明顯同我講緊,兩個人係過唔到嘅。但係我係唔信嘅,所以比我講下以下嘅藉口。

一,因為兩個人打都係分享相同嘅生命總數。即係命就得咁多條,邊個死都一樣。

二,你話兩個人有兩個兩戰力喎。係,但係一關嘅補血道具係得果幾個咁大把,補得一個補唔到第二個。另外,無血個個唔可以算戰力,因為保住唔死都好麻煩。過咗關就可以補滿血,而且用一個重生又好似好嘥。一個唔好彩,你重生無耐打咗兩嘢就過關就慘啦。

三,個遊戲設計係,卡係同一個位打完先有得繼續行,但係喺果個位個畫面又包唔晒,可以移左移右。兩個人打,兩個角色係同一畫面,一個行左,一個行右,個畫面就會追住其中一個,第二友就會睇唔到自己個角色,比人「暗角打鑊」,死咗都唔知咩事。

四,係人嘅問題。畢竟我同表哥都仲係小學生,打機無咁叻都係正常嘅。

我覺得第四項先係重點。哈哈哈。不過點都好啦,到而家機又唔知去咗邊,隻碟亦都唔知飛咗去邊。

好喇,講返個遊戲。我記得阿爸係用關羽爆機嘅,用其他角色係唔得㗎。仲記得阿爸講到最後大佬呂布之前要留返唔知幾多條命去返生,先打得死呂布。而呂布有三條血,又勁。

阿爸爆咗肯定唔止一次機,因為我好記得,打死呂布之後,會見曹操。見曹操有得擇放咗佢或者殺咗佢。有一次,阿爸打到有得擇之後,就比咗個手掣我,比我擇,然後爆機。咁樣我就可以一嘗爆機嘅滋味。

吞食天下有幾個特別嘅地方。首先,·三國無雙肯定有參考佢,因為啲補血道具,饅頭啊,雞脾啊,全隻燒雞啊,係一樣嘅。呢點我都係而家諗返起先發現。其次,吞食天下出絕招係扣血嘅,雖然所謂嘅絕招只係打飛周圍嘅敵人,但扣血嘅點真係得佢有。而家諗返起,呢樣嘢有少少哲學味道。我仲記得以前因為出絕招會扣血,所以試過無咩血嘅時候瘋狂出絕招會點。結果會點?唔記得。不過以前我都幾有實驗精神。第三點,呢隻遊戲係我第一次接觸三國。

講返而家,除咗網上有啲假嘅Flash版吞食天下之外,無記錯嘅話銅鑼灣世貿間機鋪,係有部吞食天下嘅機。我記得一條命都幾貴下。上網找資料的時候發現PSV上有得係網上商店買呢隻吞食天下

吞食天下就講到呢到。




PS1有深刻記憶都仲有幾隻:越南大戰、風之谷、百事超人、蒙面超人亞極陀、射鵰英雄傳。下面逐隻講。




越南大戰MetalSlug官方網站),無咩特別好講,三隻字講晒,好好玩。

越南大戰有得無限命。呢個好重要,唔係嘅話爆唔到機,睇唔到佢出字幕。哈哈。

一個好長嘅系列,出咗好似有六集。一直有唔同嘅敵人、武器、關卡,甚至模式,好好玩,亦都可以長玩。我一直由PS1玩到PS2,再玩到PSPPSP好似得合集,一次過齊返晒都夠正)。咁多代以來唔知點解我好鍾意用Marco,雖然個個角色都係一樣咁打。

最記得有一代(應該係喺PS2嘅)爆完機之後,可以用一開始嘅敵人啲兵仔打外星人(好似後第3代)。我好鍾意嘅個模式,呢個模式無記錯係得一條命,無得返生。我係未爆過呢個模式。同埋我覺得真係好得意,有得用對面啲兵仔。但係始終我都爆唔到,亦都玩過唔多次。因為要先爆咗機先開到呢個模式,爆機要用好多時間,而且打到爆機已經有啲攰,加上等個字幕上晒係一件好麻煩嘅事,又長又無得飛。以前打機,阿媽會限時間,其實爆到越南大戰一定係超咗時,阿爸見到升字幕都會叫我熄機。

好喇,我都估到大家會問,save低下次打咪得囉。越南大戰唔知佢係設定好定點,係無得save㗎。另外,講起save,其實PS1係咩無得save㗎,因為我無咩像有save過,所有遊戲都係從頭打咁。
講返而家,越南大戰無出新作,但越南大戰在steam 123X可以買,但只有3X可以上網連機。另外,原來係PlayStationStore上都可以買到越南大戰



我屋企有嘅越南大戰碟




風之谷,後來上網才知道正式名字叫風之少年,不過由細到大都咁叫,未來亦都無咩機會再提到呢隻遊戲,所以就唔再改變呢個錯嘅稱呼。

點解會買呢隻遊戲呢,其實內裏有個故。對我黎講呢個都係一個故事,因為我對呢件事近乎無記憶,我都係聽阿爸講返。細細個一家人去遊輪旅行。遊輪上有一間遊戲房。遊戲房有機打,其中一隻遊戲就係風之谷。我好鍾意玩,返黎之後就買咗隻碟。

和在遊輪上的經歷一樣,我對風之谷的細節都係無咩記憶。你可能覺得奇怪,無咩記憶,何來深刻?其實準確啲黎講,我深刻記得嘅係PS2風之谷2

對風之谷1記得嘅係主角係一隻戴住鴨嘴帽、同數碼暴龍03隻大耳獸一樣嘅耳仔嘅獸人。武器係一個可以吸住敵人嘅手環,被吸住嘅敵人會變成成個波咁,話就話係手環但成但頸環咁大。手環嘅頂端有一藍寶石,寶石裏面寄宿住一隻精靈,大概係手環嘅力量來源。

對第一代嘅記憶係一開始係個有間風車嘅房到開始。可能同我之前講過嘅PS1無得save有關。其實到大個啲有PS2,我有留返風之谷1隻碟,亦都記得曾經玩返。始終記憶都係停係風車到,因為PS2係唔可以save PS1嘅遊戲。

風之谷1果個大耳少年永遠比我停留喺佢屋企個大風車下。

反而到咗可以savePS2玩風之谷2,我爆咗兩三次機。我變返喺遊輪上果個好鍾意風之谷嘅細路。可能係個遊戲方式好正,吸住敵人可以向下掟兩段跳,亦都可以掟向敵人攻擊或開機關,又有得打大佬。我好記得有一關有得滑水。成隻遊戲好有趣。有少少美中不足係睇唔明個故事,因為係日本。

另外,在上網搵風之谷個真名嘅時候,搵到呢位朋友對呢住遊戲嘅描述。佢同我一樣都將風之谷叫風之谷,加上佢下面留言話搵到隻遊戲其實叫風之少年。我都係藉住呢網搵到個真名。係到引呢位朋友對風之谷嘅描述

「在記憶中這款遊戲的名子叫做風之谷
但這只是朋友跟我講的
所以我也不是很清楚這款遊戲的名子
線索:
是橫向闖關冒險遊戲
主角好像是一隻可愛版的狼(像人一樣站立)
遊戲中的怪物都是滿可愛的, 主角手上好像
有一個類似戒指的東西,按一下就會有白色的
圓圈,碰到怪物就會被你抓住,攻擊方式就是
把小怪抓起來,丟出去,打王也是,把小怪抓
起來丟王,關卡非常多,而且都很有趣,血量
方面好像是三顆愛心,被碰到一次就少一顆還少
半顆,我卡在有一關的王好像是一隻非常大的怪
物,要先採地上的類似鋼琴鍵盤,連續踩完後才
可以抓小怪丟王,不知道有人知道這款遊戲叫?





我屋企嘅風之谷碟


風之谷1

風之谷2(隻碟唔見咗,得返個「皮」……




百事超人,一個操控住一個銀藍色人喺限時內跑到終點嘅遊戲。

遊戲深刻嘅嘢有幾點:經常出現的「be sa」、周不時係背景響起有獨特節奏嘅「pepsiman」、百事超人喺每關嘅小關後都會去汽水機買罐百事黎飲。雖然百事超人無樣,同埋佢嘅肢體動作,可以感受到佢嘅爽快。當然呢種爽快係包括埋我過到關嘅感受。

基本上百事超人嘅動作有加速、跳同剷,要避過各式各樣嘅陷阱去到終點。

我記得我係無爆過機嘅,同之前嘅原因差無幾,都係被阿媽限時間,二來根本無得save。我睇返game play(文未附連結),我應該玩到去第三關第一節。

我最記得係第二關第二節,地下鐵有一度有個鐵剷係地下,我次次都會踩中。

講百事超人,我要講多樣,我無比呢隻遊戲吸引到鍾意百事,我始終都係鍾意可口可樂多過百事。哈哈。




蒙面超人亞極陀,買呢隻遊戲極有可以因為當時(已成歷史嘅)亞視有播。呢隻係一隻格鬥遊戲。

故事模式係操控超人打怪物。故事模式可以打三次,因為亞極陀有三個蒙面超人。最煩係第一次用亞極陀過故事模式,因為過左之後會出字幕,重點係無得飛。打完亞極陀嘅故事模式之後,開到(G3同。。。)的事故事模式,再之後就到嘅。其餘果兩次過到故事模式個字幕係可以飛概,真係可喜可賀。

對我黎講成隻遊戲最重要、最好玩並唔係故事模式,而係爆左三次故事模式之後嘅挑戰模式。挑戰模式可以雙人合作,至於可唔可以單人就唔記得。喺挑戰模式裏面係唔可以特別嘅招數,只可以用普通嘅拳打腳踢,除非添到個心心。個心心一開始喺敵人到,只要重擊到就會飛到出黎。我好鍾意呢個挑戰模式。到左大個啲,到PS2都仲有挑返,仲要同細佬一齊合作,打到多過五十層。


我屋企嘅蒙面超人亞極陀碟




射鵰英雄傳,係RPG

當時我係未睇過射鵰,其實係一本金庸都無睇過。我到考完DSE先睇射鵰,同時亦都係睇過嘅唯一一本,其實唔係唔好睇只係因為懶。

講返隻遊戲,最深刻嘅地方係其中一幕,主角郭靖同佢個好安搭(兄弟)去打有刀嘅金兵,點知郭靖一刀被個金兵斬死咗。咁好啦,諗住用郭靖個好安搭打贏返,郭靖就有得救,點知佢個好安搭走咗,然後戰鬥失敗,之後黑咗畫面。

好震撼,當時完全唔知發生咩事,一路都正正常常,突然主角就比人殺咗。

之後,唔記得發生咩事,大概係熄咗機。

嘩,呢件事阿爸之後一同我講起射鵰英雄傳呢隻遊戲,都一定講起呢件事,郭靖比人一刀斬死咗,個好安搭走咗佬。

我記得我之後唔信係咁,又再玩多次,結果點行都係得一條路,一定要去個有刀嘅金兵度。我又見證郭靖比人一刀斬死咗,個好安搭走咗佬。
但係我唔信就咁完,就等咗陣。卒之比我等到,黑畫面之後,原來郭靖比高人救咗仲,仲學識咗越女劍法添。咁樣就有得走落去啦。

我記得因為郭靖比人用刀斬死咗呢下實在太震撼,心有餘悸,即使之後見到金兵揸兵,我都會㩒掣逃跑。唔驚再比人一刀斬死咩,痴線。

後來,我都係走咗去挑有刀嘅金兵,一來為咗經驗值,二來想試下係咪真係對方有刀就一下死(因為有好多敵人都有刀,下下走佬、避戰唔係辦法)。點知一試,先發現之後揸刀果啲斬你只係扣多啲血,無話好似第一次咁一刀比人劈死咗咁陰功。

阿爸之後再同我講起射鵰英雄傳「郭靖比人一刀斬死咗,個好安搭走咗佬」呢件事,我都會加多句郭靖之後比人救,仲學埋越女劍法。

其實阿爸第二次都有睇住我玩,即係見住我無死。第一次甚至應該係佢自己玩嘅。隻碟都係應該因為佢有睇過晒所以金庸,先買黎玩。不過佢唔記得郭靖第一次比人斬跟手比人救返果下弊。

同樣地,因為我細個果陳唔可以打咁遲,又無得save,所以無行到好遠。

大個之後都有攞隻碟返去PS2玩,但一來無得save,二來我唔係好鍾意回合制遊戲,我玩多咗一次,行遠多啲,入到山洞打梅超鳳,就無打落去。

(下附射鵰英雄傳遊戲流程。)



我屋企嘅射鵰英雄傳碟


我記得喺珠海嘅時候,成日去拱北,有個叫迎賓廣場嘅商場,上面間機鋪。

間機鋪係點嘅,有啲咩遊戲,我唔記得啦。我得得係一排一排機咁樣。

我最記得嘅遊戲係西遊記,全各當然不記得。可用嘅角色,當然有三個徒弟:孫悟空、豬八戒同沙僧,至於仲有無其他角色,我唔記得。

我對成件事都好模糊,有咩敵人啊,有咩招啊,一概唔記得。淨得記得一排機,至少有兩部可以連機,因為我記得我同表哥一齊打嘅。表哥係第二個屏幕指導我嘅(佢個角色死咗)。

呢一幕我記得最深刻,好似刻係腦裏面咁。我當時用緊孫悟空,表哥係旁邊旁機睇住我打,叫我執返把武器,即係金剛棒。係咁多。

即使上網搵資料,搵到個最似嘅(最似果隻叫西游釋厄傳),我都唔係好肯定。同上面提過嘅遊戲,我睇返畫面我就記得返。係呢西遊記街機,我始終唔係好清楚。可能係因為仲細個。

就在幾個星期前,五月頭,我返左珠海,去左拱北廣場。我發現間機鋪已經唔見咗,消失咗。

上左大學之後,我唔知點解見到機鋪就入,可能係想搵細個入機鋪打機果種感覺。我發現,其實無咩遊戲啱我玩。所有機鋪一定有嘅捉魚機、街霸、高達,我都唔啱。新啲嘅有灣岸、唔同嘅音樂遊戲,我都唔嘅。我見到有稍為興趣嘅,反而係射飛機、攞模擬槍射嘅槍game、吞食天下、魂斗羅等。我最想玩返嘅都係捲軸遊戲。

我始終搵唔番細個入機鋪果種感覺。

講起魂斗羅,我記得德福間機鋪,有一台機有得打魂斗羅,只係係寫文嘅而家,收到消息德福間機鋪做到五月三十一號就執啦





結語

我本來無打算停係到,因為一開始室驚無神諗返起舊時間打機啲嘢,其實係諗起PS2先,之後到電腦,再伸延落去。諗起視覺文化份功課,再連結到上堂有教口述史,就順便逼自己將呢啲回憶記落黎。咁做得口述史,自己又仲記得個時序嘅話,都順得時序就順。結果,因為字數限制,又有其他功課、考試果啲林嬸嘢,要停係到。本來我打算用PS2同電腦做主打,畢竟回憶最多。而家咪當打save point,停一停先,不過我好懷疑忙完之後會唔會再打落去,因為無咗功課作為推動力。又或者,根本有無忙完嘅一日。希望自己會寫落去,寫PS2、寫電腦、寫掌機,畢竟呢啲全部都係我好重要嘅回憶,我好想係佢地逐漸流走之前記留晒佢地。


註:

(我無註來源果啲圖都係自己係屋企影嘅)

係啊,你睇啲圖都知我啲碟近乎全部都係翻版。關於呢點我希望下篇講多啲。

算啦,不如而家講。講真,如果唔係翻版碟,我嘅打機日子無咁開心同精彩。

補多句,大家支持正版啊,我而家都盡玩返正版。




補充資料:

喺補充資料呢堆連結,大多都係其他人嘅遊玩情況,但係我要講一點。其實我特意搵啲,會比人到,甚打死嘅遊玩影片,因為網上絕大部份都係咩無傷攻略,但係會輸、會死,先至係真正愉快嘅打機。呢個大概係打左咁多年機嘅小小心得。


吞食天地2赤壁之戰 Gameplay

PSV 吞食天地2 赤壁之戰


越南大戰系列順篇


風之谷1
風之少年:通往幻夢界之門

風之谷2
Klonoa 2: Lunatea's Veil Walkthrough

Kamen Rider Agito Gameplay (PS1) 所有故模式

【攻略】《射雕英雄傳》全攻略 (PS)遊戲流程,有故事

黑蘋果的懷舊遊戲 PS【射鵰英雄傳】

沒有留言:

發佈留言